Friday, October 24, 2008

hujan

malam yang dingin. setelah makan malam.



dalam hujan aku berjalan. sengaja aku tak berpayung walau dalam beg ada payung. aku ingin menikmati tetesan dan melodi air hujan yang menyegarkan. aku menoleh kanan dan kiri. aku juga mendongak ke atas, aku memandang suasana malam yang indah di kota Singa yang sibuk.


kemudian aku mengeluarkan kamera dan mula memetik. jaketku basah dan aku semakin kedinginan. tangga yang lecak membuat aku turun perlahan-lahan. aku memetik lagi.
suasana malam yang dipenuhi tetesan air hujan membuatku tersenyum sendiri. sudah lama aku tidak berhenti menikmati air hujan. apakah musim hujan akan datang lagi di akhir tahun ini? aku memetik lagi. suasana malam indah. seorang. sendiri. sepi.




sepi itu api. sepi itu rindu. usahlah kau biarkan, sepi itu membakar aku.

9 comments:

Lampu said...

I would rather fall sick than not to be rained on. hehe. Best kan? Next time, we walk in the rain together ok. One teh tarik before I leave. :)

Anonymous said...

saedah,

oh ya can can one. we'll walk in the rain but you must bring your marry poppin umbrella...haha

dew embun said...

Ah yelah...Saedah ajak, ok ajer...
Embun ajak, tak layan!!! *hmmph*

Anonymous said...

Che Embon,

alahai...kau tak ajak poooon....

edah offer duluuuuu...

brani ke basah kuyup???

dew embun said...

Encik Rudy ooooooiiii....

Hujan tu kan kanda sulung embun?
Hang takda baca kah??

Bila hujan lebat, main kejar-kejar paling best! Ke..main bola ke...main rounders ke....

Anonymous said...

apa ni main kejar-kejar? kau ingat hindustan ke? relax suah

dew embun said...

Main kejar-kejar macam hindustan tak boleh... (siapa nak main kejar2 macam hindustan? Main kejar2 police and Thief ler!!!)

Step feeling-feeling macam Mat Bunga Jiwang Habis dalam hujan, boleh???!!

Adeyyyyyy chet!!!

Anonymous said...

Gua punya diri, Gua punya suka. kuakuakua

Lampu said...

tsk tsk tsk. Astaghfirullah budak2 ni. Main kejar2 sampai basah.mmm. Apa nak jadi budak2 sekarang ni. :) Cikgu ninja rotan baru tau!