Tuesday, September 09, 2008

Berhenti Berlagu

Aku ingin berhenti berlagu,
kerana selama ini senandungku hanya sia-sia
pada telinga-telinga yang tuli.

Aku ingin berhenti berlagu,
kerana dendanganku seolah seolah
tidak berharga pada telinga-telinga itu.

Aku ingin berhenti berlagu, sudah beberapa ketika aku memikirkan hal itu.

Namun keinginanku kini dihalang oleh kata-kata hikmah seorang Seniwati,

"Jangan takut, jika kita tidak dihargai, tetapi takutlah, jika kita sudah tidak punya harga diri."

Mungkin aku harus terus berlagu, kerana cintaku pada irama dan senikata yang seni sangat mendalam dari dulu hingga kini. Entahlah.

1 comment:

Anonymous said...

ok. i left a comment at the wrong space...hahaha... see? im such a bimbo... sigh...
ok. What i wanted to say is, jangan berhenti berlagu. please. apa omputeh cakap..theres a silver lining in every cloud?? errr...ah u get the gist. :)
-NadiA