Sunday, June 15, 2008

Amadare (Rintik Hujan)


Amadare-Biduanita Ohta Hiromi (1974)



sendirian...
rintik hujan membuat ku kesepian
jadi aku coba memanggilmu
satu payung untuk kita berdua
berjalan riang di kota
musim dingin seperti angin
"dingin tidak?" tanya kau lembut
deg-degan hati ku
kedua insan yang sepi ini
mendekatkan bahu ke bahu
saling nyampaikan
awal cinta yang melambung

Gambaran Senikata oleh Chie Fukase (Tokyo).


Thanks
Fukase! Aku malu kerana penguasaan Bahasa Melayu/Indonesiamu lebih baik dariku. Semoga kau sejahtera selalu dan terima kasih kerana menghargai jiwa seniku. Aku juga menghargai ketulusan dirimu. Semoga kita dapat berjumpa satu hari nanti.

Rudy Djoharnaen
Singapura

1 comment:

Anonymous said...

Wah akhirnya saya malu akh. Terima kasih juga Saudara telah menghargai saya. Ya, suatu hari nanti, semoga kita sempat bincang-bincang tentang muzik pop zaman keemasan.