Sunday, April 13, 2008

Terima Kasih Semua!

Orkestra Melayu Singapura (OMS) telah berjaya mempersembahkan Konsert Gemersik Irama (Rhythm Fusion)yang berlangsung pada 13 April 2008 di Taman Botanik Singapura. Aku sangat berterimakasih dengan pihak OMS kerana masih sudi mengundangku untuk berlagu dengan iringan para pemuzik muda yang berbakat dan bermutu tinggi. Para penonton pastinya terhibur dengan rangkain muzik yang bercorak tradisional dan fusion oleh OMS yang diketuai oleh Konduktor Jais Minsawi.

Aku telah berduet dengan Nurun Nuwwarah yang bersuara merdu untuk lagu 'Itulah Sayang'. Lagu tersebut adalah asal duet P.Ramlee dan Normadiah yang indah melodinya. Lagu itu telah diberi sentuhan segar dengan ilham Ismalia and Gang (Isa, Hayatz, Sham, Khairul, Ismahairi, Zul). You guys were great!

Juara Anugerah, Hyrul Anuar juga hebat dalam persembahannya. Beliau telah menyanyikan lagu 'Puteri Ramaja' (lagu asal oleh Jasni di tahun 50an) dengan sentuhan cha cha oleh OMS.

Terima Kasih kepada OMS (terutama sekali Brudder Ibrahim), PA, members-members dan keluarga yang hadir memberi sokongan dan para penonton yang masih menghargai suaraku. Thanks all!

Untuk melihat foto-foto konsert, sila mainkan video youtube di sebelah kanan teratas blog ini.

Rudy Djoharnaen
Singapura

2 comments:

Lampu said...

Sounds like a perfect evening. The things I miss when I am a Zombina :) Hopefully, there is another time and another occassion.

Anonymous said...

Hi Saedah,

InsyaAllah, there will be another time.

Thanks.