Monday, January 21, 2008

Sabtu lalu Jadi Wali.


Sabtu, 19 Januari 2008. 4:45ptg di Pandan Gardens,
di bawah sinaran lampu 'diamonds' yang kuning menyala-nyala...

aku menunggu dengan debaran...
Tuan Kadi tiba dan beri salam
masanya untuk merasmikan pernikahan
sebagai Wali menggantikan Arwah Bapak.
nervous....nervous...tapi aku tetap nampak cool...
Kemudian datang pengantin lelaki dan rombongannya.
Ruang tamu semakin sempit dengan saudara-mara.
semuanya tertumpukan pada Pengantin lelaki dan tuan Kadi.
tapi...aku yang nervous...Pengantin lelaki nampak macam tak nervous
tapi aku rasa dia lagi nervous cuma dia act cool aje...
setelah Tuan kadi dapat Green Light dariku,
maka upacara pernikahan pun dimulakan.

aku menyerahkan tugas akad nikah pada tuan Kadi...
lalu aku diberi sepotong ayat untuk mengumumkan keizinan itu...
gedebak gedebuk...akad nikah selamat dan pengantin lelaki sudah sah menjadi adik iparku...
Alhamdulillah....Syukur nikmat...

Semua orang pun happy....mummy happy...aku happy...nenek happy...pengantin happy....saudara mara happy...best...
lalu aku pun tangkap pose yang sungguh charming.
Dalam kesibukan orang memetik gambar pengantin dan riang ria tu...Tuan Kadi dengan senyumannya sempat pula tembak soalan pada aku...
"Awak dah nikah...?"
bersambung...
.........................
Kepada Sally, adik dan Lan dan semua cuzzins...sabar-sabar...nanti gua upload gambar-gambar majlis semalam okay...gua nak tangkap cool gambar gua dululah...sabar eh...hehehe :)


Rudy Djoharnaen
Singapura




3 comments:

enemy said...

oieee! makdatuk.....itu songkok kah atau helmet perang??? besau... macam russian terlepas.....

Anonymous said...

baru turun dari bulan tuan...

ghoose said...

eh cermin mata bleh pinjam...please stay cool n funky always... hee heee heeee