Tuesday, September 18, 2007

Tuhan

Dendangan asal kumpulan TRIO BIMBO dari Indonesia pada tahun 70an. Lagu ini popular di Indonesia dan Singapura pada waktu itu. Bersama kawanku Indra Hamzah, seorang penyanyi dari Singapura, kami menyanyikan semula lagu ini dengan sentuhan kamis sendiri dalam satu persembahan bulan Ramadhan untuk Tabung Amal Aidilfitri pada 2005. Renungkanlah senikata yang meluahkan rasa kasih dan pengharapan dariNya yang Rahman dan yang Rahim...



Tuhan
Tempat aku berteduh
Di mana aku mengeluh
dengan segala peluh

Tuhan
Tuhan yang Maha Esa
dimana aku memuja
dengan segala doa

Aku jauh Engkau jauh
Aku dekat Engkau dekat
Hati adalah cermin
tempat dosa dan pahala
bertaruh

Tuhan
Tuhan Yang Esa
Dimana aku memuja
dengan segala doa...


Rudy Djoharnaen
Singapura

No comments: