Sunday, July 08, 2007

Kadangkala kita merasakan

diri penuh kelebihan

tersenyum bangga

terasa mulia

akulah yang terbaik

akulah yang terbagus

akulah nombor satu

tiada lain setanding aku

kita dibuai kata puji

kita khayal dengan keindahan kita

terlupa siapa diri kita sebenarnya

kita rasa sempurna

Janganlah begitu

bagus sangat ke kita ini?

Hidung janganlah tinggi

Cerminlah diri sebelum

Berjalan mendongak

Diri ketagih disanjung

Kenapa macam kaduk naik junjung?



Rudy Djoharnaen
Singapura

5 comments:

ghoose said...

jadi orang jangan sombong
baju mahal seluar dalam berlopong

jadi orang jangan sombong
kereta mewah kantongnya kosong

jadi orang ngak usah sombong
tak bererti berijazah tahu semuanya

jadi orang jangan sombong
lahir kedunia bogel miskin segalanya.......

jadi orang jangan sombong
kesemuanya milik maha gusti Allah

IAmZeroZero! said...

Subhanallah!

Bro Joe dan Ghoose kamu berdua bisa bertutur bahasa dengan baik skali!

Aku gemar bangat!:)

Bagus! Bagooooose!

enemy said...

Cantiklah Bro Joe...ok Aku try ok...

Cermin diri sendiri
Apa yang di lihat
Bukan untuk di keji
Tetapi untuk menjadi tauladan
Diri sendiri...
Kalau silap maaf kan aku
Kalau benar puji yang Satu...

M'cam boleh tak? Aku experimen kat blog Bro Joe nya blog dulu...

Anonymous said...

AKU

berkali kali

AKU

dihumbankan kedalam lagi.

Anonymous said...

cantek..semua kata kata kalian cantek...